בשנים האחרונות ובעיקר בעקבות התפשטות וירוס הקורונה, חלה עלייה חדה של עסקים אשר פתחו חנויות אונליין ובמקום זאת, צמצמו את שעות הפעילות של הסניפים הפיזיים בהם משרתים לקוחות פנים מול פנים. עם עליית הדרישה להקמת אתרי סחר ברחבי האינטרנט, חלה עלייה גם בדרישה למשלוחים מהיום להיום מסיבות רבות, כגון, הורדת כמות העגלות הנטושות באתר, מתן אפשרות למשלוחים המחנות בתוך 6 שעות ללקוחות וכמובן מעקב אחר חבילות בזמן אמת.
לאחר הקמת אתר הסחר שלכם, כעת נותר לכם למצוא חברת שליחויות שתדע לעמוד בכמויות וכן לספק את החבילות בזמן שהם מבטיחים. לאחר שמצאתם חברת שליחויות, יש לוודא כי הם מספקים שירותי התממשקות (API) ולבקש לחבר את אתרכם למערכת הזמנת המשלוחים שלהם. מתוך הנתונים של שוקר שליחויות חנויות הסחר בישראל שהצטרפו לשירותי החברה, ניתן לראות עלייה משמעותית בכמות הרכישות המתבצעות באתרי הסחר. עם זאת, ישנו קושי להצהיר שהסיבה לכך היא אך ורק האפשרות למשלוחים מהיום להיום, אם כי מדובר באחת הסיבות העיקריות לעליית אחוז ההמרה בחנות האונליין ולירידה משמעותית בכמות העגלות הנטושות.
הצמיחה של עולם האיקומרס (eCommerece) כובשת את כל העולם ובעיקר את בעלי החנויות הפיזיות שעד לא מזמן העסיקו עשרות עובדים ודאגו לכך שהולכי רגל יכנסו לחנות בהתבסס על חלון הראווה הזוהר והעשיר. כיום, חווית הרכישה השתנתה לחלוטין ודורשת שינויים בהתאם, שכן הלקוחות כבר אינם נכנסים פיזית לחנות אלא "גולשים" בחנות. לאור זאת, יש להבין כי קיים שוני אדיר בין הלקוחות הפיזיים ללקוחות האינטרנטיים, וזה דורש שינויים בכל היבט עסקי ובעיקר ביכולת שינוע המוצרים ברחבי הארץ. חנויות אונליין רבות בישראל נפגשות בבעיות שטרם הכירו מיד לאחר הקמתם, כגון כיצד מחברים מערכת סליקה לחנות ועד לדרך בה יש לספק את המוצרים ללקוחות הקצה. כאשר חנות מעוניינת לספק חבילות עד בית הלקוח, יש לבצע סקר שוק נרחב בנוגע ליכולת של חברת השליחויות לעמוד בקצב ובכמות המשלוחים היומית היוצאת מבית העסק שלכם. לפני שסוגרים חברת שליחויות יש לבדוק: